KIERUNKI KSZTAŁCENIA

NAJLEPSI - NAGRODZENI !!!

26 października pojechaliśmy na wycieczkę nagrodową za najlepszą frekwencję, aktywny udział w życiu szkoły i klasy do Kazimierza Dolnego.

Kazimierz to miasto, w którym warto spędzić urlop, to perła Lubelszczyzny. Niektóre miejsca należy odwiedzić, żeby poczuć ich siłę i atmosferę, a to małe miasteczko znajduję się w ich gronie. Wydaje się, że zamieszkany przez 3,5 tys. Mieszkańców Kazimierz nie może mieć wiele do zaoferowania, ale ma!!

Po dotarciu na miejsce spacer zaczęliśmy od Rynku Kazimierza Dolnego z charakterystyczną studnią na środku. Mogliśmy tu obejrzeć Kamienice Przybyłów, braci Mikołaja i Krzysztofa, którzy przyozdobili fasady budowli wizerunkami swoich świętych patronów. Gdy nasyciliśmy wzrok pięknem kamienic skierowaliśmy się w stronę Góry Trzech Krzyży. Wspięliśmy się na wierzchołek, z którego widzieliśmy trzy wysokie, drewniane krzyże. Postawiono je na pamiątkę pochówku ludzi zmarłych w czasie epidemii cholery. Potem obejrzeliśmy ruiny zamku i weszliśmy na basztę, o której dzięki naszej pani Elżbiecie Moskal dowiedzieliśmy się wiele interesujących rzeczy. U podnóża wzniesienia zwiedziliśmy Farę, piękny kościół pw. Św. Jana Chrzciciela i Św. Bartłomieja Apostoła, z którego rozciąga się widok na urokliwy rynek Kazimierza Dolnego. Tuż przy kazimierskim rynku, prawie u stóp kościoła farnego znajduje się brązowy posążek psa. Legend związanych z tym czworonogiem jest wiele i wciąż powstają nowe. Kazimierski posąg psa to odzwierciedlenie Werniksa. Każdy turysta powinien psa po nosku pogłaskać, by do Kazimierza w przyszłości powrócić, dlatego też większość z nas uczyniła to z ochotą i uśmiechem na twarzy uwieczniając ten moment fleszami aparatów. Jedną z atrakcji tego miasteczka są również kazimierskie koguty z ciasta przypominającego w smaku chałkę. Większości z uczniów zależało na przywiezieniu do domu koguta jako pamiątki z wyjazdu, choć niektórzy chcieli skosztować go już na miejscu.

Wszystko, co dobre, kiedyś się kończy, więc po wyczerpaniu wszystkich punktów programu wycieczki udaliśmy się na pyszną pizzę z sokiem do restauracji „Pod Basztą”. Z pełnym żołądkiem wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Pełni wrażeń wieczorem wróciliśmy do domów.

Wycieczka była bardzo udana, a wspomnienia z niej na długo pozostaną w naszej pamięci. Mamy nadzieję, że jest to dobra motywacja i zachęta dla uczniów na przyszłe lata.